Manufacturers

Våra värderingar

varderingar

Våra värderingar speglas i våra kärnvärden som handlar om vad vi tror på och står för. De säkerställer att vi navigerar i rätt riktning och hjälper oss att bygga en tydlig företagskultur.

Våra kärnvärden är Exact, Dedicated, Well-behaved, Influencer och Now.

---

Utifrån våra kärnvärden har vi gjort ett antal ställningstaganden.

1. Vi tar vårt ansvar för att världen ska hålla även för kommande generationer – bland annat genom återvinningsbara förpackningar och hållbara arbetsvillkor.

2. Vi kommer aldrig använda avklädda kvinnor eller anspela på kvinnors sexualitet i vår marknadsföring. 

3. Vi ska inte i vår marknadsföring förstärka en negativ machokultur utan strävar efter att skapa en förändrad syn på manlighet.

4. Vi samarbetar bara med andra företag som delar vår syn på allas lika värde.

5. Vi ska alltid fortsätta arbeta för att avdramatisera manlig skönhetsvård och kämpa för att alla män ska vara bekväma med sitt yttre.

6. Vi ska alltid vara beredda att omvärdera dagens sanning.

---

EXAKT
Vi är exakta, lämnar inget åt slumpen och lägger stor omsorg i de avgörande detaljerna. Det kan handla om ett handskrivet tackkort i varje packad beställning, produkter som inte släpps till försäljning förrän de är perfekta i minsta detalj - eller en noga och ansvarsfull hantering av vår egen ekonomi, vårt lager och administration. Alla som kommer i kontakt med Nõberu of Sweden: kunder, distributörer, medarbetare eller samarbetspartners ska alla vara trygga i att veta att vi inte gör något hafsigt eller utan omsorg. 

DEDICATED
Nõberu of Sweden föddes ur en idé om ett heltäckande varumärke för män som skiljer sig från mängden. Produkter som varken luktar granbarr eller som säljs med avklädda kvinnor i reklamen. Vi är dedikerade till mer än att sälja bra produkter - vi vill förändra marknaden och samhällets sätt att se på manlig skönhetsvård. Vi är dedikerade att skapa en värld där mannen inte behöver vara tuff, hård och macho - om han inte vill. 

Ordet ”engagerad” hade inte räckt för att beskriva hur vi känner för vårt uppdrag. Vi inte bara gillar att gå till jobbet, vi inte bara hoppas på att växa och bli stora - vi brinner för att skapa något nytt. Nõberu of Sweden och vår mission om att förändra männens värld är inte ett äventyr i jakten på marknadsandelar - det är en livslång dedikation. 

WELL-BEHAVED
Vi säger att våra produkter är ”For Noble Gentlemen only” och det är mer än en tagline på flaskan. I en tid där kvinnor är rädda för att gå ensamma ute mörka kvällar, när många unga män lär sig att manlighet är synonymt med en hård yta eller taskig kvinnosyn tycker vi att det är viktigt att våga ta ställning. Nõberu of Sweden är skapat för män och i vår verklighet är det självklart att alla är lika mycket värda.

Det är ok för en man att vara känslig, att vara mjuk eller att gilla att ta hand om sig själv. Att vara respektfull och att uppföra sig väl är en självklarhet. Männen som använder våra produkter är medvetna män, med en gemensam önskan om att få känna sig bekväm i sin egen person och med sitt yttre. Vi som representerar varumärket gör det genom att agera som de nobla gentlemän (eller kvinnor) som vi vill att våra kunder ska känna sig som. Väluppfostrade, vänliga och respektfulla.

INFLUENCERS
Vi vill påverka marknaden och trender inom manlig skönhetsvård - precis som våra konkurrenter. Vår ambition sträcker sig längre än så. Vi vill påverka världen män växer upp i - vi vill skapa en värld där synen på vad som är manligt och inte förändras i grunden. Vi vill inte leva i en värld där alla män stöps in i en och samma form och där omsorg på mannens skönhet anses omanlig. Vi vet hur mycket ett väldoftande skägg eller en nyrakad haka kan göra för självförtroendet och det är löjligt om kvinnorna ska ha ensamrätt på egentid i badrummet. Vi vill vara äkta influencers – och har en genuin ambition om att förändra de sociala normer som hindrar män från att våga bry sig om sig själva.

NOW
Nõberu of Sweden ska inte bara följa trender utan också skapa dem. Vi befinner oss mitt i branschen och möter kunderna dagligen - ett viktigt instrument för vår fingertoppskänsla. Vi söker oss till sammanhang där vi kan andas in det nya och tänjer på gränserna mellan idag och imorgon. Vi vill alltid framåt, men är inte där för tidigt. Det är viktigt för oss att aldrig arbeta med skygglappar och blottar oss hellre än stänger in oss. Vi blir smickrade när konkurrenter kopierar oss men är noga med att ligga steget före.